Sunday, March 22, 2009

vakantie

annissa had een weekje vakantie van haar creche. afgelopen vrijdag was haar laatste dag en de juf had gevraagd of ze verkleed op school konden komen. het thema waar ze over hadden geleerd was 'insecten'. dus we hadden voor annissa vlinder vleugels gekocht, mocht ze haar mooie jurk aan en zou ik haar gezichtje schmincken. toen ik klaar was tilde didi haar voor de spiegel op zodat ze zichzelf kon bekijken en ze schrok er van hahahaha. ze moest echt even wennen wat ze daar zag. een grotendeels wit gezicht :). maar niet veel later vond ze het helemaal fantastisch en wilt ze elke dag haar gezicht wel opgemaakt hebben :). de week is omgevlogen en het was heel erg leuk om zoveel tijd samen door te brengen. we hebben veel dingen gedaan. maar ook veel thuis gebleven. ze wordt echt groot! volgende week vrijdag (27e) wordt ze alweer drie jaar! dan gaat ze op de creche trakteren en de dag erna vieren we haar kinderfeestje thuis. al haar vriendjes die ik heb uitgenodigd kunnen komen. dan zullen er ongeveer 10 kindjes zijn. annissa heeft het er bijna elke dag over. dat ze bijna drie jaar is (en dan steekt ze drie vingers op).

gisteren had ik weer een catering opdracht. dit keer zou ik voor mijn vriendin amanda koken die acht gasten 's avonds had uitgenodigd. ik had marokkaans gekookt (tagine / kip&kikkererwten / couscous met rozijnen / gekarameliseerde uien / humus / paprikadip / baba ganoush / brood / dessert: sinaasappel met mint, kaneel, dadels en slagroom. ik begon rond een uurtje of 11 en ik was op een normaal tempo aan het koken. lekker relaxed! ik moest het om 18.00 uur bij amanda afleveren dus ik had tijd zat. alleen op het laatst had ik de uien laten verbranden in de oven dus dat moest ik opnieuw doen. toen alles klaar was heb ik het in witte schalen gestopt en ben toen vertrokken. heb het eten afgeleverd en ben toen weer terug naar huis gereden. we zijn later lekker zelf uit eten geweest. vanochtend kreeg ik een berichtje van amanda en het was een groot succes. er was nog veel eten over dus ze had haar schoonfamilie voor vanavond uitgenodigd om te komen helpen opeten :). ik ben blij dat dit ook goed was gegaan! nu moet ik het echt rustiger aan gaan doen. de laatste tijd heb ik best wel veel opdrachten binnen gekregen. zeker 4 lunch bezorgingen, een groot kinderfeestje en gisteren dan voor 8 man. het is dat het voor een vriendin is. ik heb al tegen mezelf gezegd dat ik geen opdrachten meer aanneem van mensen die ik niet ken. dat komt wel na m'n bevalling.

1 comment:

Anonymous said...

Interessant stukje!

http://onlinerecreatie.com

Related Posts with Thumbnails