Sunday, March 22, 2009

baby brother (zo noemt annissa hem)

nog even en ik ben alweer 7 maanden zwanger! de foto is gemaakt toen ik 6,5e maand was. inmiddels is m'n buik weer wat gegroeid. ik zat laatst naar foto's te kijken van mijn buik toen ik van annissa zwanger was en mijn buik was toen zo groot toen ik ruim 8 maanden was. bij de tweede zijn alle spieren uitgerekt + dat jongetjes vaak ook groter zijn. maar eerlijk gezegd zit m'n buik 9 van de 10 keer niet in de weg. sterker nog, soms vergeet ik zelfs dat ik zwanger ben :). gisteren tijdens het koken was het soms wel even zwaar maar dan gebruikte ik een slendang (lange lap stof die men in azie gebruikt om kinderen in te dragen) en die bond ik dan stevig om m'n buik heen. dat helpt heel goed! volgens een vriendin van me ben ik alleen aangekomen in m'n buik want ik schijn nogsteeds van die spillebeentjes te hebben hahahaha. vanochtend bewoog de baby heeel erg wild heen en weer. ik denk dat hij nu steeds minder ruimte begint te krijgen en ik het daardoor steeds beter ga voelen. maar het lieve is dat ik hem 's nachts nauwelijks voel. dan slaapt hij misschien ook wel :). zodra ik/didi 's ochtends beginnen te praten, gaat hij ook meteen bewegen.

aankomende donderdag (26 maart) heb ik weer een afspraak bij dr. premitha en dan zal ik hem weer op de echo zien. ik ben zo benieuwd hoeveel hij is gegroeid en is aangekomen. ik heb ook alles in huis. het enige wat ik nog moet doen is zijn bedje verfen en de kamer inrichten. nu staat er nog een slaapkamer want m'n nichtje nica en haar vriend zijn nu in maleisie aan het rondreizen. misschien laat ik de slaapbank wel in zijn kamer staan voor als we later nog meer bezoek zullen krijgen. we zijn er ook al uit hoe hij gaat heten en hoe zijn geboortekaartje gaat worden. ik moet alleen nog met mijn verzekering bellen zodat alle kosten die tijdens de bevalling worden gemaakt rechtstreeks vanuit het ziekenhuis naar mijn verzekering worden gestuurd.

mijn vriendin irene is 12 maart bevallen van een zoon en daar zijn we afgelopen week op visite geweest. wat ontzettend leuk om zo'n klein baby'tje te zien. als ik hem zo zie dan kan ik echt niet meer wachten :). ik moet nog 12 weken wachten wanneer ik het zou voldragen. irene vertelde me dat ze zo blij was dat ze hier was bevallen i.p.v. in nederland omdat de navelstreng vijf keer om het nekje van haar zoontje zat. dit konden ze op de echo zien en zo hebben ze haar ingepland om haar een keizersnee te geven. hoe waren ze er in nederland achterkomen waar er bij elke controle alleen naar het hartje wordt geluisterd en je bloeddruk wordt opgemeten? grote kans dat haar zoon dan gestikt zou zijn wanneer ze een natuurlijke bevalling zou hebben. we moeten daar maar niet te veel over nadenken en blij zijn dat haar baby gezond ter wereld is gekomen.

1 comment:

Anonymous said...

wat fijn dat het zo lekker gaat, liefies! en zelfs nee verkopen met catering klusjes. haha wie had dat gedacht. Als jij je maar lekker voelt, ja toch roos. dikke zoenen. miss u loads.

Related Posts with Thumbnails