Saturday, July 10, 2010

time to relax!

he he de verhuizing zit er op hoor! en wat hectisch was het de afgelopen dagen! donderdag de 8e stonden de verhuizers op de stoep. een grote vrachtwagen reed voor en 4 mannen stapten uit. ik maakte een rondje met de voorman om te laten zien welke meubels moesten blijven staan omdat de huisbaas wat had laten staan. daarna kwamen de rollen bubbeltjes plastic, kartonnen dozen en tape uit de vrachtwagen. het inpakken kon beginnen. voor de lunch hadden ze de hele begane grond al zowat ingepakt. het plan was dat ze de 9e ook zouden komen wanneer ze het niet af zouden krijgen. maar de voorman kwam 's middags naar me toe en zei dat ze het af wilden maken. later in de middag kwamen nog 4 extra verhuismannen meehelpen en rond 20.00 uur was de vrachtwagen ingeladen. daarna ergens wat gegeten en toen naar het huis van mijn vriendin. de kids lagen die avond pas rond 22.30 uur in bed! ik was in de ochtend nog door m'n rug gegaan en liep de rest van de dag krom omdat recht lopen te veel pijn deed.
.....
gisteren weer terug naar het huis om het schoon te maken en de laatste rommel uit te zoeken wat we niet mee hadden genomen. onze parttime hulp zeny was er ook en heeft me geholpen. het vuilnis wat ik de dag ervoor buiten had gezet was ik denk door wilde honden helemaal open gescheurd dus het was een grote rotzooi voor het huis...wat een smerig werk om dat op te ruimen zeg! stond ik daar in de hete zon het afval in andere zakken te stoppen. maar goed het moest gebeuren. geen gezicht om het zo achter te laten. als een gek alles opruimen en zo want onze makelaar kwam om 16.00 uur langs om de sleutels in ontvangst te nemen. toen ze er eenmaal was waren wij nog niet klaar dus heeft ze eerst het huis geinspecteerd. dat was allemaal goed op een paar kleine dingen na. we zouden de overdracht vandaag doen.
.....
vanochtend weer terug en heb de sleutels afgegeven. gek om ons huis nu leeg te zien. het voelt niet meer als ons huis. de ziel is eruit. nu alleen nog een paar dingen regelen en dan zijn we gereed om naar nederland te vliegen. we zouden eerst vanavond vliegen maar omdat we er net op tijd achter kwamen dat we 180 dagen minimaal in maleisie moeten zijn anders betaal je veel meer belasting. en het was zo'n groot bedrag, wat wij niet hebben dus zouden we een lening moeten aanvragen. iets wat totaal niet nodig was. want door onze vlucht een week te verschuiven zouden we het probleem hebben opgelost. gelukkig kon het verschoven worden! dus de tickets zijn niet weggegooid. we zijn nu van 19/07 - 08/08 in nederland. kan ik m'n verjaardag daar vieren :). we landen 09/08 in KL om 15.00 uur en om 22.00 uur dezelfde dag vliegen we naar sydney. dat zal nog een zware dag gaan worden maar het gaat ons lukken. annissa is makkelijk en didi en ik kunnen elkaar aflossen mocht lennox een drama worden. het is een eitje in vergelijking met mijn vriendin die met 3 kids naar amerika is gevlogen (alleen!)met twee tussenstops was zij meer dan 24 uur onderweg!
.....
we zitten nu lekker op het terras van the coffeebean, annissa slaapt in de buggy en lennox zit bij didi op schoot te spelen. we moeten echt onthaasten want didi is nog steeds in een haast-ritme: 'moeten we boodschappen doen, wat gaan we eten? etc etc'. nu is het tijd om te ontspannen, nog een beetje van kl genieten. eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat we een week later vliegen. we kunnen nu even bijkomen en uitblazen voordat we gaan vliegen i.p.v. hals over kop het vliegtuig in te stappen. we nemen het er lekker van!

No comments:

Related Posts with Thumbnails