Thursday, July 9, 2009

update

hallo!

twee kids vergt absoluut meer tijd & is m'n blog er even bij ingeschoten :) maar hier ben ik weer! alles gaat heel erg goed. lennox was gisteren een maand oud en we hadden de eerste afspraak bij de kinderarts. hij was van 3,7 kilo naar 5,25 kilo gegaan en van 48,5 cm naar 56 cm! een stevige baby dus. hij drinkt erg goed. zo goed dat ik haast niks kan afkolven. zolang hij maar genoeg binnen krijgt. sinds kort is hij steeds langer wakker en volgt hij je langzaam wanneer je voor hem staat. hij reageert nu al op annissa, zo lief is dat! annissa is helemaal dol op lennox en is erg trots. ze gaat er zo goed mee om dat ze een broertje heeft. natuurlijk wat brutaler maar voor de rest niet. op dit moment is m'n moeder bij ons op vakantie. ze is 30 juni aangekomen en vertrekt 14 jui weer naar amsterdam. we vinden het heel leuk dat ze er is en doen veel leuke dingen. annissa speelt heel erg veel met haar oma. en daarnaast knufffelt oma veel met haar kleinzoon. vandaag had ze hem weer in bad gedaan.

dinsdagochtend zijn didi, lennox en ik naar de nederlandse ambassade geweest om een paspoort voor lennox aan te vragen. hiervoor moest zijn geboorte-akte (die in het maleis is) naar engels vertaald worden en gelegaliseerd door het ministerie van buitenlandse zaken. dit ging niet in een keer goed dus twee weken later ontvingen we de juiste documenten. hiermee naar de ambassade tesamen met twee pasfoto's van lennox. dan zou je denken 'appeltje eitje' even snel een foto maken, uitprinten bij de fotowinkel. NOT!!!!!!!!!!!!!! bij de fotowinkel zeiden ze dat de foto die ik had gemaakt te dichtbij was genomen. op dat moment lag lennox lekker in zijn maxicosi te slapen en moest ik hem wakker maken om een nieuwe pasfoto te laten maken. ik hield hem vast waardoor hij een hele bolle toet kreeg. hier leek hij helemaal niet meer op onze baby. ik liet ze 's avonds aan didi zien en hij vond ze niet goed. we zijn terug gegaan naar de fotowinkel en hebben alsnog de foto's uit laten printen die wij hadden gemaakt.

toen we op de ambassade aankwamen werden we door een engelstalige mevrouw geholpen die volgens mij niet zo gelukkig is met haar baan. want ze deed meteen al moeilijk over de pasfoto's!!! er moest meer ruimte om het hoofd blablablabla...we konden pasfoto's laten maken aan de overkant van de straat..(pffffffffffffff...ik werd helemaal niet goed toen ik het hoorde). dit zou de 3e foto zijn! in de fotowinkel legde we lennox op een grijs kleed, het meisje ging op een krukje staan zodat ze de foto kon maken. maar dat ging voor geen ene meter. lennox moest recht in de camera kijken want beide oren moesten te zien zijn!!! HOE wil je een baby van vier weken recht in de camera laten kijken? nou door z'n hoofdje recht te houden en vlak voordat de foto gemaakt wordt je handen weg te trekken. alleen was de camera zo langzaam dat tegen de tijd dat de flits afging lennox al lang de andere kant op keek. dit ging zeker een half uur door totdat ik een foto ben gaan maken met onze EIGEN digitale camera en dat ging ik 1x goed!!!

eenmaal terug op de ambassade was ik helemaal klaar met de dame achter de balie dus didi handelde het af :). de foto's waren goed volgens haar!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoeraaaaaaaaa!!!!!!! wat een gezeur zeg. wat denken ze, dat lennox er over zes maanden nog exact hetzelfde uit zal zien als op de foto in zijn paspoort? in elk geval, het is gelukt en over 10 dagen kan ik het op komen halen. dan kunnen we onze vlucht naar nederland vastleggen. ook weer gedaan :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails