Friday, July 31, 2009

betrapt!

hier weer een bericht uit het zonnige kuala lumpur! m'n moeder is al ruim twee weken weg en in die tijd is er weer van alles en nog wat gebeurd. ik heb onze full-time hulp ontslagen nadat ik er achter kwam dat ze had gestolen (mobiel, geld uit mijn portemonnee, uit die van m'n moeder!, m'n moeders gouden ring en horloge). misschien heeft ze nog wel meer dingen gejat waar ik geen weet van heb. natuurlijk ontkende ze het maar haar reactie was ook niet zo dat ze er helemaal ondersteboven door was. ze zei dingen als: 'wanneer zou ik dat dan gedaan moeten hebben?' uhmmm...wanneer ik boven ben/weg ben/met de kids bezig ben??? genoeg momenten voor jou! naast haar was er niemand anders in het huis geweest die het zou kunnen hebben gedaan. dus ja...

ik kwam er achter dat ik geld miste toen ik in de supermarkt stond en keek hoeveel ik nog in m'n portemonnee had. ik wist dat ik een bepaald bedrag bij me had maar toen ik keek was dat dus niet meer zo! eenmaal thuis stormde ik naar binnen en confronteerde haar er meteen mee. dit was allemaal op een vrijdagmiddag. nina zei toen ook nog: 'als u me niet geloofd, houdt u het toch in van m'n loon?' alsof het dan opgelost is weet je wel? lekker makkelijk! dat zei ik ook tegen haar. ze moest van mij haar sleutels inleveren en ze kon gaan zodat ik er goed over na kon denken wat we gingen doen. ik had didi al meteen gebeld en die zei al meteen dat we haar moesten ontslaan want er waren al meerdere dingen gebeurd in het verleden. dit was de derde keer en ik had al eerder gezegd als het zover zou komen dat ik er een eind aan zou breien. die vrijdag had ik ook m'n moeder aan de telefoon en ze zei dat ze dus ook geld miste toen ze bij ons was alleen het ons niet wilde vertellen omdat ze geen vingertjes wilde wijzen. kan ik me wel voorstellen hoor. maar toen ik dat hoorde was ik helemaal klaar met nina. en daar bovenop kwam dat m'n moeders gouden ring en horloge ook nooit meer boven water zijn gekomen. heel vaag allemaal!

maandagochtend zijn didi, lennox en ik naar de immigratie geweest om de werkvergunning van nina op te zeggen. we werden van het kastje naar de muur gestuurd, van de ene naar de andere afdeling. maar uiteindelijk was het gelukt. kostenloos! we kregen ook een brief mee waar alles in stond. nina moet voor 19 augustus het land verlaten want daarna is ze hier illegaal. ik had haar gevraagd om 14.00 uur thuis te zijn. mevrouw komt een half uur te laat, zo graag wilde nog voor ons werken (NOT). toen ze er eenmaal was zijn we meteen aan tafel gaan zitten en heb ik het gesprek heel kort gehouden. haar paspoort met brief lag al op tafel en die heb ik haar meteen gegeven. natuurlijk begon ze weer dat ze het niet had gedaan waardoor ik zo kwaad op haar werd en steeds harder tegen haar begon te praten. ze moest haar kasten uitruimen en gaan vond ik. ze wilde eerst een grote tas halen bij haar oom waarop ik zei dat ze het wel in plastic tasjes kon doen. toen ze klaar was is ze een taxi gaan halen en was ze weg. in het kort gesprek wat ik met haar had begon ik helemaal niet over haar loon of zo, wat wel raar is! toen viel het kwartje helemaal en wist ik het echt 11o% zeker dat ze het had gedaan. ze heeft haar loon zelf bij elkaar gejat want anders had ze aan het eind vd maand echt wel geld nodig gehad.

nu zit zij zonder baan en zijn wij verlost van deze dief! ongelooflijk dat ze dit heeft gedaan en dacht dat ze er zo makkelijk mee weg kon komen. wie zegt dat ze klaar was? ze was anders denk ik vrolijk door gegaan als we haar een kans hadden gegeven. en had ze een feestje gebouwd wanneer wij drie weken in nederland zaten. goed, genoeg geschreven over deze kleptomaan :)

het gaat allemaal goed met ons! wennen om twee kindjes tevreden te houden. sommige momenten is het erg hectisch maar over het algemeen gaat het goed. annissa is een hele lieve grote zus die heel veel begrip heeft. ze is dol op lennox en verteld aan iedereen dat ze een broertje heeft. lennox is een echte beer die nog steeds heel makkelijk is. ik neem hem overal mee naartoe en probeer een dagdeel wel rust voor hem in te bouwen. anders wordt hij helemaal gek. ik heb van de week zijn paspoort bij de ambassade afgehaald dus als het goed is onze vlucht definitief naar NL geboekt. we hebben er zo'n zin in! het is 14 maanden geleden dat we er voor het laatst waren. het voelt niet zo maar dat komt o.a. door skype. ik bel elk weekend met m'n ouders & zusje waardoor je het gevoel hebt dat je heel dicht bij elkaar bent. maar het is wel erg leuk om iedereen in levende lijve te zijn. dit keer gaan we drie weken wat ook erg leuk is. m'n zusje heeft gewoon alle drie die weken vrij genomen zodat we veel tijd met elkaar kunnen doorbrengen. lief he?

2 comments:

Marijke said...

Wat erg toch van jullie hulp; dat iemand je zó bedondert...echt vreselijk.
Red je het nu zonder hulp?
Liefs,Marijke

Pink Ninja said...

echt heel vervelend van de hulp, jeetje wat zal je geschrokken zijn, iemand in huis nemen alles toe vertrouwen and at doet ze dit...
maar goed dat je op tijd erbij was.

Ik ben erg blij dat jullie weer naar Nederland komen :)
ik ben erg benieuwd naar Lennox
Je zus is inderdaad erg lief dat ze 3 weken vakantie opneemt voor jullie.
Echt ontzettend leuk voor je!

tot heel snel dikke kus

ps. ik hoop echt dat je van je blog een boek uitbrengt, ik vind dat je heel erg leuk schrijft!

Related Posts with Thumbnails